Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Der indgås en kontrakt med:

Hyggehorse.dk , Hyggehorse by S-Riding

Registreringsnummer: 4447945

Strandelhjørnvej 11, 6500 Vojens

Danmark

Alle priser på Hyggehorse.dk er dagspriser og er angivet i danske kroner (DKK).

Priserne er inkl. moms og afgifter, men ekskl. eventuelle skatter og forsendelsesomkostninger.

 

Afsendelse/forventet leveringsdato

Varerne afsendes hurtigst muligt efter modtagelse af betaling.

Dette sker normalt inden for 3 arbejdsdage efter modtagelse af ordren.

Forudsætningen for dette er dog, at alle varer er på lager på stedet.

Hvis ordren indeholder specialtilpassede produkter eller varer fra et fjernlager, vil ordren ikke blive afsendt, før alle varer er på det lokale lager.

Afhængigt af leverandøren kan det tage mellem 3 og 10 dage.

I tilfælde af forsinkelser eller udsolgte varer vil du blive kontaktet af os enten via telefon, e-mail eller SMS for at afklare, om du ønsker at bestille et andet produkt i stedet, eller om du ønsker, at resten af ordren skal sendes uden den forsinkede eller udsolgte vare.

Hvis vi ikke er i stand til at kontakte dig, kan vi ikke sende ordren med varerne, før de er tilgængelige igen.

Hvis disse også er udsolgt hos vores leverandører, annullerer vi din ordre.

Ordrer kan ikke opdeles - alt afsendes på samme tid.

Når ordren er betalt, vil den blive afsendt.

 

Betaling

På Hyggehorse.dk kan du betale på følgende måde:

- Bankoverførsel

- Mobile Pay

- Paypal

Betaling skal ske senest 8 dage efter bestilling.

Dine kortdata krypteres og indtastes på en sikker server hos Shopify, som er PCI-godkendt. Hyggehorse.dk har ikke adgang til dine kortdata, og de gemmes ikke på vores server.

 

Bankoverførsel

Bemærk venligst, at bankoverførsler ikke er omfattet af bankernes indsigelsesregler.

Bemærk venligst, at der kan være forsinkelser i leveringen, når du betaler med bankoverførsel, da transaktionen tager længere tid end kortbetaling, og vi kan først sende dine varer, når vi har modtaget betalingen på vores konto.

Hvis vi ikke har modtaget din overførsel inden for 14 arbejdsdage, vil din ordre blive annulleret.

Vi anbefaler, at du betaler med kort, hvis du er presset på tid.

Vores bankoplysninger er: Lunar Bank A/S, Reg. -Nej, det er det ikke. 6695, konto nr. : 12102751,

IBAN: DK4566951012102751

Ret til annullering

 

Fortrydelsesret

Hyggehorse.dk tilbyder forbrugere en fortrydelsesret begrænset til 14 dage.

Hvis du ønsker at gøre brug af denne fortrydelsesret, skal du inden 14 dage fra modtagelsen give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Dette gøres via e-mail: hyggehorse@gmail.com

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der foretager køb via Hyggehorse.dk. Iværksættere har ingen fortrydelsesret.

 

Levering

hyggehorse.dk tilbyder levering med PostNord og DHL til modtageren på det tidligst mulige tidspunkt.

Rettidig levering kræver dog, at transportøren overholder den daglige leveringsplan.

Hvis der opstår forsinkelser hos speditøren, bliver leveringen tilsvarende forsinket i forhold til den ønskede leveringsdato.

De fleste landsdækkende vognmænd har et kvalitetsmål på 99%, denne procentdel er et gennemsnit og kan variere afhængigt af tid og sted.

Bemærk venligst, at levering til småøer normalt tager 1 dag længere.

Hyggehorse.dk garanterer ikke leveringsdatoen, som derfor kun er vejledende, og yder ingen kompensation i tilfælde af forsinkelse.

I tilfælde af 14 dages forsinkelse eller helt manglende pakker, sender Hyggehorse.dk en ny pakke.

Hvis varerne bliver udsolgt i mellemtiden, kan pengene refunderes eller byttes til lignende varer i samme prisklasse.

Du skal være opmærksom på, at du kan hæfte for bortkomne pakker med Modtagerflex, Dao hjemmelevering og autoriserede leveringstjenester.

 

Risiko for forsinkelse

Der er risiko for, at der kan være forsinkelser i afsendelsen af din ordre på helligdage eller i juletiden.

Hvis du bliver ramt af en forsinkelse, vil du blive informeret via e-mail eller SMS.

Forsinkelser forårsaget af transportvirksomheder rapporteres generelt ikke.

Hyggehorse.dk er ikke ansvarlig for eventuelle direkte eller indirekte tab, der opstår som følge af, at de bestilte varer bliver forsinket i forhold til den forventede leveringstid.

Forbehold gælder også for forhold, der ligger uden for Hyggehorse.dk's kontrol.

Dette kan f.eks. omfatte krig, oprør, brand, regeringsindgreb, konfiskation, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejker og lockouts, eller lignende force majeure.

 

Priser for levering

Prisen for levering afhænger af den valgte forsendelsesmetode og kan ses på bestillingssiden eller under levering på hjemmesiden. Bemærk venligst, at individuelle forsendelsesmuligheder ikke altid vises, da de kan være begrænset af ordrens størrelse og produkterne.

Prisen, som afhænger af vægten af de varer, du bestiller, vises på bestillingssiden.

Leveringstiden kan være den estimerede leveringstid.

Forsinkelser pga. fortoldning, trafikale problemer etc. er ikke inkluderet og kan ikke medføre noget ansvar for Hyggehorse.dk.

 

Information om produktet

På Hyggehorse.dk er de vigtigste funktioner i produktet beskrevet.

For mere information eller spørgsmål om eksisterende information, kan du sende en e-mail til hyggehorse@gmail.com.

Da mange af oplysningerne kommer direkte fra vores leverandører, forbeholder vi os retten til at være ansvarlige for tekstfejl, prisfejl, hukommelsesfejl osv.

Vigtige oplysninger om produktet findes under beskrivelsen og/eller på emballagen, som du bør læse før brug.

Bemærk venligst, at nogle af beskrivelserne på produktemballagen kun er på tysk.

Vi hjælper dig gerne med oversættelsen til dansk eller engelsk.

Kontakt os venligst på hyggehorse@gmail.com eller på telefon

+45 20 40 80 68.

 

Returnering

Du skal returnere din ordre til os hurtigst muligt, men senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal selv afholde omkostningerne ved returnering af varerne.

Sørg for at returnere pakken sikkert - pak den, som du modtog den.

Produktemballagen er en vigtig del af produktet, og derfor betyder manglende eller beskadiget emballage (f.eks. en etiket på ydersiden) en betydelig reduktion af produktets værdi med den konsekvens, at du muligvis ikke får fuld refusion.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at returnere en eller flere varer, selv om de er købt som en del af en enkelt ordre.

Bemærk venligst, at du ikke får refunderet forsendelsesomkostningerne, hvis du gør brug af din fortrydelsesret.

Annullering ved simpel afvisning af accept er ikke mulig, uden at du samtidig meddeler os det tydeligt og skriftligt.

Du er ansvarlig for, at varerne når sikkert frem til os - du bærer selv forsendelsesomkostningerne.

Vi anbefaler, at du sender med et sporingsnummer og husker at få og opbevare leveringsbeviset som dokumentation for forsendelsen.

 

Varer, der er udelukket fra fortrydelsesretten

Levering af forseglede varer, der ikke er egnet til returnering af hensyn til sundhedsbeskyttelse eller hygiejne, og hvis forsegling er blevet fjernet efter levering, f.eks. dyrefoder, pads.

 

Til specialfremstillede varer

der er ingen fortrydelsesret for varer, der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller som har fået et tydeligt, personligt præg.

 

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

Du åbner varer, der ikke er egnet til returnering af hensyn til sundhedsbeskyttelse eller hygiejne, f.eks. dyrefoder, pads.

 

Varens tilstand, når du returnerer den;

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden

håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

Med andre ord kan du prøve produktet på samme måde, som hvis du havde prøvet det i en butik.

Hvis varen har været prøvet ud over det, der er beskrevet ovenfor, anser vi den for at være brugt. Det betyder, at hvis du annullerer dit køb, vil du kun modtage en delvis refusion eller slet ingen, afhængigt af varens detailværdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, vil du få refunderet det beløb, du har betalt til os.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du er ansvarlig for, vil denne blive fratrukket købsprisen.

Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, eksklusive leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage efter den dato, hvor vi modtager meddelelse om din beslutning om at fortryde denne kontrakt.

Til denne tilbagebetaling vil vi bruge det samme betalingsmiddel, som du brugte til den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med os.

Vi kan nægte at refundere dig, før vi har modtaget varen tilbage, medmindre du tidligere har fremlagt bevis for, at du har returneret varen.

Hvis du fortryder dit køb, skal varen returneres til følgende adresse: Hyggehorse by S-Riding, Strandelhjørnvej 11, 6500 Vojens.

Du kan også fortryde købet ved at sende en tydelig, skriftlig erklæring og aflevere købet personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi tager ikke imod uemballerede pakker eller pakker sendt med posten.

Du er ansvarlig for, at varerne når sikkert frem til os - du bærer selv forsendelsesomkostningerne.

 

Reklamation

Hyggehorse.dk giver forbrugere 24 måneders reklamationsret for mangler, der opstår ved normal brug af produktet i henhold til købeloven.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet til en ny, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, alt efter hvad Hyggehorse.dk finder relevant i den konkrete situation.

Forudsætningen er, at klagen er berettiget og fremsat rettidigt.

Reklamationsretten omfatter ikke fejl, skader eller slitage, som direkte eller indirekte skyldes forkert betjening, mangelfuld vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Hyggehorse.dk inden rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde have været opdaget.

Hvis reklamationen er berettiget, refunderer vi de (rimelige) forsendelsesomkostninger.

Varen skal altid returneres i korrekt emballage.

Husk at få en kvittering for forsendelsen, så vi kan refundere dig for forsendelsesomkostningerne.

Hvis du har modtaget et beskadiget eller ubestilt produkt, anbefaler vi, at du sender en e-mail med fotodokumentation til hyggehorse@gmail.com og beskriver problemet så detaljeret som muligt.

Vi bestræber os på at finde den bedste løsning og løse problemet så hurtigt som muligt.

I nogle tilfælde er det ikke nødvendigt at returnere varen.

Tilbagebetaling vil normalt ske ved tilbagebetaling til dit betalingskort eller, i særlige tilfælde, ved bankoverførsel, hvilket vil blive aftalt skriftligt.

Til dette har Hyggehorse.dk brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer på din bankkonto.

Hyggehorse.dk giver forhandlerne en 6-måneders ankeret.

 

Personlige data og logstatistik

For at bestille varer skal du angive eller registrere følgende data: navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Vi indsamler dine personlige data med det formål at kunne levere varerne til dig.

Når vi indsamler personlige data via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker med dit udtrykkelige samtykke.

Du er derfor altid informeret om, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

De oplysninger, der afgives til Hyggehorse.dk, bliver ikke delt eller solgt til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Hvis du er registreret hos Hyggehorse.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.

Du har også ret til at få adgang til de oplysninger, der er registreret om dig.

Personoplysningerne registreres hos Hyggehorse.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Ejeren og de ansatte af Hyggehorse.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi vil også gerne påpege, at vi ikke gemmer eller overfører kundeoplysninger i krypteret form.

Den dataansvarlige hos Hyggehorse.dk er: Stefanie Mandry.

Vi registrerer også den IP-adresse, hvorfra købene er foretaget.

Oplysningerne er normalt ubrugelige, men kan bruges i en eventuel sag (politiefterforskning)

IP-adressen gemmes, så længe det er nødvendigt i forbindelse med en eventuel politiefterforskning.

Yderligere oplysninger om vores privatlivspolitik kan findes på følgende link: indsæt link til privatlivspolitik

 

 

Cookies

Hyggehorse.dk anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet samt gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

Læs hele vores cookiepolitik her *link cookies.

 

Information om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.

Du kan klage til Center for Klageløsning på https://www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også bruges til at indsende en klage.

Det er især relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klager indsendes via https://ec.europa.eu/odr.

Hvis du indsender en klage, skal du oplyse vores e-mailadresse hyggehorse@gmail.com.